Rezultatele examenului – grupa de nivelul I

Recent, grupa de nivelul I a finalizat cursul și tinerii au susținut atât de bine examenul, încât ne grăbim să ne lăudăm cu rezultatele noastre.

Cineva a elaborat un portret spiritual, altcineva a abordat probleme sociale, iar unii au dorit să prezinte în calitate de lucrare o fotografie de reportaj. Iaroslava Ostrovscaia, fotografia căreia a fost nominalizată drept cea mai bună, va obține o reducere semnificativă pentru continuarea studiilor, dar și alți studenți s-au prezentat destoinic, - vă puteți convinge de acest fapt, citind pe site-ul nostru informații despre cele mai bune lucrări. După cum spune instructoarea de curs, Cristina Tanasescu: ”A fost cea mai fructuoasă grupă, în care am avut norocul să predau!”

Un start minunat! Acum chiar suntem intrigați – oare cum va fi continuarea, cu un asemenea start? De ce vor fi capabili după ce vor stăpâni fotografia de studio, vor afla toate nuanțele și secretele măiestriei, vor înțelege mai profund în ce constă puterea fotografiei și vor învăța să-și transmită ideile, emoțiile și energia cu o precizie de giuvaier?

Pe toate le vor învăța deja la nivelurile doi și trei, atunci când vor avea parte de multă practică și de ghidajul celor mai buni profesori din Moldova.

IMG 9433z

Ce sarcini sunt propuse studenților la examen?

Examinarea are loc în două etape: testare teoretică și practică, cea din urmă se organizează în formă de joc: elevii sunt împărțiți în grupuri și împreună încearcă să găsească cadrul perfect, să-și dezvolte imaginația și, de ce nu, să se distreze)

Ce reușești să înveți timp de 2 luni?

In doar doua luni elevii învață a mânui aparatul de fotografiat, a construi cadrul, a reda ceea ce vrea să spună și a analiza imaginea.

Vorbiți-ne despre rezultate. La cine se observă cel mai bine progrese, diferența dintre "a fost și a devenit"?

Rezultatele sunt întotdeauna roditoare, unii elevi , care vin la prima lecție dezorientați, timizi și nesiguri pe ei, devin artiști... Ei încep a crea, încep a observa ceea ce pină atunci nu vedeau. Este extraordinar să urmărești cum li se luminează fețele cînd află niște rețete de a obține efectele dorite.

Cum sunt evaluați studenții, după ce criterii?

Notele se pun după cunoașterea termenilor tehnici, după cum elevul s-au străduit pe parcursul acestor 2 luni,cum a îndeplinit temele pentru acasă, cum a căutat sau a construit cadrul și desigur după creativitate.

Personal pe dvs. ce v-a surprins în această grupă?

Grupul acesta m-a bucurat nespus pentru prietenia lor și străduința de a obține rezultate frumoase, pot spune că este cel mai rezultativ grup, pe care am avut fericirea sa instruiesc.

Vă îndemnăm să ne vorbiți despre rezultatele examenului, despre lucrările care v-au impresionat cel mai mult.

De fiecare data noi alegem cel mai bun elev și îl premiem, asta nu înseamnă că ceilalți nu sunt talentați, pursisimplu cineva mai repede iese in evidență, iar premierea este un imbold pentru ceilalți de a creste și de a se regăsi artistic. Și în acest grup am distins cea mai bravo elevă, este Iaroslava Ostrovscaia, care disciplinat a lucrat la toate exercițiile și temele propuse și care, desigur, se evidențiază prin artistismul sau. Lucrarea ei finală nu necesita multa analiză, deoarece este realizată bine nu doar din punct de vedere tehnic, dar și al conceptului.

223381964 239561194674507 7307526994413872661 n

Ideea ei era să arate că noi cu toții purtam mai multe fețe, în dependență de situațiile în care ne aflăm

”Нельзя по жизни быть двуликим,
Будь иль ничтожным, иль великим.
Будь против всех, иль заодно,
Пути иного не дано.
Есть только выбор между всем,
Каким путем, куда и с кем.
Понять старайся смысл и суть,
Чтобы достойно выбрать путь"
Генрих Акулов

De asemenea, au fost și alți pretendenți la premiere, care nu au adunat doar citeva puncte: Samuiel Scutaru, care de-a lungul cursului arăta rezultate foarte bune. El, față de ceilalți, a ales să prezinte o fotografie de reportaj:

224925598 215266190516888 6584335740354195683 n

Samuiel: Acest cadru nu este atat de mult artistic cât reda o atmosferă de libertate, simțind-use ca acasă acest bătrân lua micul dejun într-o stație de troleibuz. La fel de mult acest cadru îmi aduce aminte despre reclama la băutura răcoritore Coca-Cola.

Valeria Rotari a avut un concept despre libertate:

ф222973141 915587555974650 3687772243961506818 n

Valeria: Aceasta lucrare este despre meditație, despre ce reprezintă omul... Despre cat de sensibili și vulnerabili suntem... Despre cat de mult viața și decizia ne aparține... Despre ramele pe care ni le impune sistema globală, și pe care atât de mult vrei sa le încalci, dar... Despre câte am face dacă am fi singuri?.. Despre aer...

Olga Condriuc s-a regasit in metafora:

225823949 2931275537088821 3461910361997469110 n

Olga: Изображение русалки в моем видение как олицетворение женского начала и ее бытия. Как хранительницу всего прекрасного, а именно воды, леса, и всего живого. В образе прекрасной, доброй, нежной женщины. Очень явно передается спокойствие русалки и тишина воды, как гармония душ в одном целом.