Lucrările absolvenților etapei I de studii

Se consideră că la etapa inițială de formare se face doar cunoștință cu lumea fotografiei, se asimilează modul de funcționare a aparatului de fotografiat și se studiază elementele de bază ale fotografierii. Dar dacă privim fotografiile prezentate la examen de către începători, e greu să crezi că acestea sunt rezultatul a numai două luni de studii.

Deja acum se observă competența de a alege conștient tematica, de a construi compoziția și de a găsi soluții de iluminare. Dar cum va fi după a doua și a treia etapă?!

Vedeți cu ce ne-au bucurat de această dată elevii Cristinei Tanasescu, iar din comentariile profesoarei mai puteți culege informații utile pentru dvs.

277610532 5562837713730454 4142938384665439851 n1

Olga Rastașanu: ” THE BLIND MAN sau cum ucid femeile masculinitatea bărbaților.

Emanciparea femeilor a avut la bază o idee și un concept bun – eliberarea femeilor din subjugarea bărbaților – însă feminismul extrem a dus prea departe această mișcare; s-a vrut egalitate între sexe, iar pentru asta femeile au ajuns să demonstreze că și ele pot face tot ceea ce fac bărbații, ba chiar mai bine în unele cazuri, dar astfel femeia și-a pierdut feminitatea, s-a masculinizat, a apărut dorința de putere și s-a diminuat dorința de afectivitate și maternitate.”

1q

Este o lucrare bine gândită și realizată. Fotografa și-a exprimat conceptul nu doar în detaliile stilistice, cum ar fi accesoriile și îmbrăcămintea potrivită (piele de culoare neagră, care presupune o putere și duritate), manechinul care ar reprezinta figura masculină drept una inferioară și mai puțin semnificativă… dar și prin compoziția acestui cadru: fotografia fiind realizată de la un nivel mai jos, ceea ce arată superioritatea personajului principal și poziția corpului ne trezește același sentiment de dominanță. Liniile diagonale create de elementele din mediu, privire și poziția membrelor creează un dinamism vizual, care ne face să ne oprim și să mai privim ceva timp această fotografie.

Roșca Rodica: „Primăvara nevăzută”

Discutam zilele trecute cu cineva despre situația incertă din lume, din țara vecină și din țara noastră. La un moment dat, după ce am analizat evenimentele care se întâmplă, interlocutorul meu a spus: „Chiar și așa, trebuie să ne bucurăm că a venit primăvara.”

Abia atunci mi-am dat seama că de aproape o lună e primăvară, însă eu nici nu am observat.

În fotografie este redată starea pe care o avem în aceste zile. Eșarfa roșie simbolizează războiul care nu-i permite subiectului din imagine să vadă primăvara. E o primăvară tristă, cu fundal și tulpini gri, dar rămâne speranța care transpare din verdele frunzelor și galbenul florilor. Eșarfa este colorată în totalitate, în timp ce lalelele sunt pe jumătate gri, pentru că tragedia războiului este mai mare decât frumusețea acestei primăveri.”

1f

Este o fotografie care atrage atenția din prima clipă. Accentele compoziționale și coloristice, folosite de fotograf, creează o imagine plină de simbolism: ochii legați ar presupune limitarea viziunii și concentrarea doar asupra unui singur eveniment; eșarfa de culoare roșu-aprins presupune sentimente aprinse, neliniște, durere; decolorarea mediului din jur - cînd totul în jur își pierde importanța; culoarea gingașă a florilor- drept simbol al primăverii și al vieții depline. Astfel autoarea a compus o metafora vizuală a realității noastre de astăzi, pe care cu toții o trăim.

Ababii Cătălina: ”Adevăratele povești de dragoste nu se termină niciodată …❤️

Ne-am întîlnit cu istorii și suflete diferite și am devenit un tot întreg .

O flacără care se aprinde de la o scânteie , o privire, o mângâiere sau un sărut …

O sursă puternică de emoții,trăiri , amintiri și vise .

O dorință nebună să fiu mereu alături de tine și să savurez la maxim momentele petrecute împreună .

Incă am fluturi în stomac atunci când te văd, chiar dacă te-am mai văzut de zeci de mii de ori !

Pentru totdeauna …. Te iubesc”

b

Este o fotografie plăcută, cu o compoziție bine echilibrată, plină și bine expusă. Poziția subiectelor și emoțiile, care au fost foarte bine surprinse de fotograf, reflectă îndrăgostirea acestor tineri. Lumina dintre aceste două persoane simbolizând sentimentul apărut de la o scânteie, care i-a cuprins cu căldura sa. 

Cernețchi Loredana: ”Будь тем кем хочешь быть, не слушай чужие мнения о том кем «нужно быть!”

 1hg

O fotografie îndrăzneață și dinamică! Autoarea a creat o tensiune pozitivă în cadru, datorită punctului neobișnuit de fotografiere și a poziționării liniilor. Distanța focală aleasă a creat distorsiuni vizuale care redau sentimentul de ”prezență”, iar diagonalele și triunghiurile accentuale ne rețin privirea și trezesc interesul față de personaj.

Vetrilă Olesea: ”Liniște”

 1bf

Un portret bine compus, cu linii diagonale și iluminare plăcută. Momentul și emoția surprinsă de fotograf reflectă starea de liniște și echilibru sufletesc al personajului.

Gîlcă Cătălina: ,,fii tu oriunde nu ai fi."

PRAVENA, campioana națională la dans în India. ⯑

Ideea acestei fotografii a apărut exact în ziua când am cunoscut-o pe EA. Vine din India, născută într-un sat mic, sărac, dar în care a crescut în dragoste și armonie. Pasiunea pentru dans vine din copilărie, își aduce aminte de tata, el a fost cel care a remarcat talentul ei și de atunci tot banii agonisiți îi investea în îndeplinirea visului ei cel mare - să fie dansatoare!

Au urmat ani grei, competiții multe, eșecuri, dar și succese, ca cel de a deveni campioana națională!

Anii treceau, investițiile erau și mai mari, vedea că tatălui său îi este greu, Pravena înțelegea că trebuie să aleagă o profesie care să-i aducă bani. Cu un nod în gât a ales să se despartă de familie și să vină în Moldova. De doi ani își face studiile la Medicină Nr.2, USMF ,,Nicolae Testemițanu”, iar în timpul liber predă cursuri de dans alături de alți prieteni. Spune ea: ,,Tata mi-a spus înainte să plec - ,,fii tu oriunde nu ai fi”, iar eu îi urmez sfatul.”

 1bds

Autoarea a redat caracterul personajului, nu doar prin haine și mediul înconjurător care se combină coloristic, dar și prin lucrul cu diagonalele: poziția corpului repetă diagonalele mediului, astfel se creează o simbioză în imagine, toatea aceste diagonale se îndreată de jos în sus, de la stânga la dreapta, în aceeași direcție cu privirea și gestul mâinilor, care oferă un sentiment de optimism și un viitor luminos al acestei frumoase dansatoare.